Home
You Are Here: Home » Sveikata » Vitaminas A

Vitaminas A




Vitaminas A dažniausiai pažįstamas iš to, kad jis puikiai padeda mūsų regai geriau funkcionuoti. Neveltui sakoma, kad kuomet iškyla regos problemos – vitaminas A padės jums jas išspręsti.

NAUDA

Šis, kaip ir kiekvienas kitas vitaminas yra reikalingas, kad žmogaus organizmas tinkamai funkcionuotų. Tuo pačiu A vitaminas yra labai svarbus mūsų regai. Jeigu jo trūksta – suprastėjęs matomumas (ypač prieblandoje) – informuoja apie neužtektiną kiekį reikalingų medžiagų.

Vitaminas A

POREIKIS

Vitaminas A, kaip ir visos kitos medžiagos, reikalingos saikingai jas vartojant ir derinant su kitais maisto produktais. Visada pirmiausia rekomenduojama išgauti šio vitamino iš maisto produktų ir jeigu gautas kiekis neužtektinas – tik tada pirkti vitaminus. Apskaičiuota, kiek vidutiniškai reikia vitamino A žmogaus organizmui:

  1. Vaikui reikia apie 700 mikrogramų.
  2. Suaugusiam žmogui reikia apie 800 mikrogramų.
  3. Nėščiai moteriai reikia apie 1000 mikrogramų A vitamino kiekvieną parą.

Tai vidutiniška norma, kuri gali užtikrinti, kad esamas kiekis yra subalansuotas. Kadangi sunku suskaičiuoti, kiek mikrogramų vitamino mes gauname – rekomenduojame normuoti maisto produktais. Asmuo per parą turi suvalgyti vieną vidutinio dydžio morką, kad gauti tinkamą kiekį A vitamino.

ŠALTINIAI

Vitaminas A visada gali būti perkamas piliulėmis, tačiau paskutiniai moksliniai tyrimai parodė, kad organizmas kur kas lengviau įsisavina iš natūralių resursų gautus papildus.

Šį vitaminą lengvai galima aptikti mėsos produktuose. Lengviausiai organizmas įsisavina iš:

  • Kepenų (bet kokio gyvūno, tačiau labiausiai jaučio).
  • Menkės.

Tačiau platesnį racioną galima atrasti augalinės kilmės produktuose. Didžiausi kiekiai randami:

  • Morkos, moliūgai, kopūstai, špinatai, salotos.
  • Abrikosai ir persikai.

Vitaminas A taip pat randamas šiuose gyvūninės kilmės produktuose:

  • Pieno produktuose (svietas, grietinė, sūris).
  • Kiaušinio trynyje.

Nepriklausomai nuo to, kokią mitybą propaguojate (esate vegetaras, veganas ar žaliavalgis) – nesunkiai galima atrasti vitamino A skirtingo pobūdžio maisto produktuose.

Vitaminas A

 

TRŪKUMO SIMPTOMAI

Kaip ir pritrūkus bet kokio kito vitamino, taip kalbant ir apie A trūkumą – organizmas informuoja mūsų smegenis, kad reikia susirūpinti resursais. Nepaisant to, kad daugelis simptomų gali būti priskiriami bet kuriam vitamino trūkumui – A taip pat dažniausiai pasižymi šiomis savybėmis.

  1. Trūkstant vitaminų žmonėms labai dažnai lūžinėja tiek kojų, tiek rankų nagai.
  2. Pleiskanoja tiek galvos, tiek viso kūno oda.
  3. Atsiranda spuogai. Dažniausiai giluminiai.
  4. Ant burnos ir aplink ją gali atsirasti opelės.
  5. Prastėja regėjimas.
  6. Didėja nuovargis net ir tuomet, kai asmuo užtektinai miega ir ilsisi.
  7. Gali sutrikti nervų sistema.

Baisiausia tai, kad vitamino A trūkumas gali būti mirties priežastimi. Ypač išsekęs organizmas nebepadeda sukurti imuniteto ir žmogus paprasčiausiai silpsta ir serga visomis ligomis. Paprasti tyrimai padės išsiaiškinti, ar vitamino A kiekis jūsų organizme yra pakankamas.

KITI ASPEKTAI

Jeigu jums trūksta vitamino A arba norite kuo greičiau įsisavinti didesnę dozę, kad kiekvieną dieną netektų valgyti po morką – yra kelios gudrybės, kurios padeda žaisti su savo organizmu.

  • Jeigu esate pasiruošęs valgyti daržoves, kuriose yra daug vitamino A – rekomenduojame jas vartoti kartu su riebalais (pavyzdžiui sviestu). Riebalai paskatina šio vitamino įsisavinimą į mūsų organizmą.
  • Žmogaus organizmas lengviau įsisavina vitaminą A iš augalinės kilmės produktų nei gyvulinės.
  • Paskutiniai tyrimai rodo, kad specializuoti A vitaminai vaistų buteliukuose yra visiškai neveiksmingi. Paprasčiausiai organizmas nesutinka jų priimti.

Vitaminas A – toms ir tiems, kurie nori būti gražūs ir tuo pačiu sveiki.

Morkos




Visos teisės saugomos. © 2011 Agronomija.lt. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką Agronomija.lt sutikimą.

Scroll to top